גוונים וצביעת שיער
התקשרי אלינוניווט למספרההאינסטגרם של מודוהפייסבוק של מודו

חיפוש - מודו פתרונות שיער מתקדמים

גוונים בשיער

תופעת הגוונים כבשה מספרות רבות בארץ ובעולם. היא החלה כתופעת לוואי של חשיפה ממושכת לשמש, אשר יצרה גוונים שונים בשיער. במהלך השנים הספיקו הגוונים לעבור תהפוכות רבות, החל מגוונים עם קונטרס חזק מאוד ליצירת אפקט של פסים בשיער ועד גוונים שמש עדינים למראה טבעי. בכל התקופות ובכל הטרנדים השונים שהיו באופנה תמיד היה מקום לגוונים על כל גווניהם.


סריגת גוונים בשיער היא פעולה המתבצעת במספרה ע"י מעצב השיער שלך. הוא האחראי על האפקט הסופי שייווצר בשיער. לכן חשוב מעצב שיער מקצועי שמתמחה בתחום. לפני תחילת תהליך סריגת הגוונים אני ממליץ על שיחה עם המעצב שיער שלך על הציפיות שלך חשובה ביותר לפני תחילת ההליך. ספר מקצועי ידע להתאים את הגוונים לתוצאה הרצויה ולסוג השיער שלך.

גוונים נכונים יוצרים אפשרויות שונות בשיער ביניהם:

  • להאיר את פנים ע"י שימוש של גוונים הנותנים הבזקי אור בשיער.
  • להעלים שיער לבן בצורה פשוטה ע"י טשטושו עם גוונים פעולה שלא דורשת צביעת השיער הלבן על בסיס חודשי
  • יצירת תחושה של מראה שיער מלא יותר ע"י גוונים שיוצרים את האפקט הרצוי
  • הבהרת שיער שצבוע לגוון כהה ללא פעולות כימיות חריפות כגון הבהרת שיער מלאה
  • הדגשת קווים ותספורות ע"י שימוש במשחקים שונים של צבעים
  • לתת לשיער מראה טבעי של שיער שנחשף לשמש וקיבל "נשיקת שמש"
  • צביעת השיער לבלונד מבלי לחמצן את כל השיער.

בריאות השיער עם גוונים:

גוונים היא פעולה פשוטה שלא מזיקה לשיער בניגוד לסטיגמות שנדבקו אליה. סטיגמות אלה נוצרו מאחר שלפני עשרים שנה היו משתמשים בהבהרות חריפות בצורה לא מבוקרת ולכן השיער היה ניזוק ואף נשבר. היום השימוש בהבהרת שיער ירד מאוד וישנם תחליפים בריאים יותר. הבהרת שיער משמשת למקרים בהם מתבקש להוסיף גוונים של בלונד בהיר מאוד. במקרים אלה התהליך נעשה בצורה עדינה עם הבהרות איכותיות וחמצנים נמוכים ולכן השיער לא ניזוק. גוונים בטונים כהים יותר כמו חום ודבש עושים היום עם צבע שיער מסדרות של "צבעים ללא חומרי הבהרה" דבר השומר על בריאות השיער.

יתרונות שימוש בגוונים על פני צביעת כל השיער:

גוונים יכולים לתת לך את כל האופציות שבעולם!! החל מאופציה הכי טבעית ועד למראה יצירתי במיוחד ללא צורך בתחזוקה אינטנסיבי. זאת בניגוד לצביעה הקלאסית של כל השיער שדורשת תחזוק אחת לחודש בממוצע. לגוונים יש המון אפשרויות משחק בשיער לפי החומרים שבהם נשתמש, בקצה אחד של הסקלה הם יכולים להראות בהירים מאוד על רקע כהה (עם קונטרס גבוהה) ובקצה השני של הסקלה יכולים להיות בהירים במעט מהרקע (גוונים טבעיים עדינים). סריגת הגוונים משפיעה גם כן על התוצאה כך שגוונים דקים תמיד יראו טבעיים יותר ופסים עבים יתנו מראה מודגש יותר. ישנם אינספור אופציות ביניים כמו לשים גוונים רק בקצוות למראה "נשיקת שמש". התייעצות עם ספר מקצועי שמבין בגוונים ומכיר פתרונות מעניינים ויצירתיים עבורך היא המפתח להצלחה. דוגמא למראה גוונים ניתן למצוא אצל אחת הלקוחות שלי שהגוונים שלה עשו סנסציה- עדי הימלבלוי (דוגמנית, שחקנית ומנחה), עדי אוהבת את המראה שלה טבעי ככל האפשר ולכן אני משלב שני צבעים בצורה של גוונים עדינים כדי להאיר את הפנים ולתת תחושה של שיער שהתבהר מהשמש. גם לאלה מכן המחפשות שיער בלונדיני, שילוב של גוונים בלונדינים עם צבע ייתן את האפקט הרצוי, אך במקרים אלו מומלץ על גוון שיער בהיר טבעי או צבוע לבהיר כדי לאפשר מראה טבעי.

שימוש בחומרים בריאים ליצירת גוונים:

עם התפתחות הטכנולוגיה נכנסו לחיינו חומרים בריאים לשיער ליצירת מראה בהיר ובריא. "במספרה שלי אני מאפשר ללקוחה שלי שני אופציות גוונים לשיער האחת קלאסית והשנייה ללא אמוניה דבר הנותן לה איכויות בריאותיות שאין בחומרים הקלסיים. לאלה הרוצות גוונים עדינים אני משתמש במג'ימש – קרם עדין ליצירת פסים וגווני שמש ללא אמוניה בטכנולוגיה המכילה פורמולה המועשרת בשעוות דבורים מרככת ובעלת ניחוח נעים. לאה הרוצות גוון בלונדיני אני משתמש במשחת הבהרה ללא אמוניה, המטפחת את השערה ומעניקה בלונד טבעי, טהור וזוהר. לעיתים אני גם משלב בין שני החומרים כדי לתת אפקטים נוספים". לאלה הרוצות גוונים שמש- אני משתמש באינואה- צבע שיער על בסיס שמן ללא אמוניה, אינואה מכיל פי 6 לחות מצבע רגיל ולכן יטפח את השיער במקביל לצביעתו. כמו כן אינואה מכיל יותר פיגמנטים מכל צבע אחר דבר המבטיח גוון מושלם. **חומרים אלה בריאים הרבה יותר, עובדים לאט יותר, מטפחים את השיער ומאפשרים שינויים בריאים ובטוחים. יש לציין כי כל אלה מתומחרים באופן שונה מגוונים קלאסיים. עקב פיתוחים אלה גם בעלות השיער העדין והדק ביותר יוכלו להנות ממשחק צבעים מרענן בשיער.

ליצירת גוונים טכניקות שונות שיוצרות מראות שונים בשיער ביניהם:

  1. נייר כסף – האופציה הפופולארית ביותר במספרות בארץ ובעולם. כנראה הנוחה ביותר לשימוש.
  2. מסרק – ליצירת גוונים טבעיים עדינים שיוצרים תחושה של גוונים שנוצרו מהשמש.
  3. כובע עם חורים ומסרגה שמוציאה קבוצות שיער – מתאים לגוונים על שיער קצר
  4. מגש – מעצב השיער מניח את הגוונים על הפלטה, משחרר קבוצת שיער ואז נוצרים גוונים טבעיים. מזכיר את המראה של גוונים עם מסרק אך יוצר שינוי משמעותי יותר

את הטכניקות השונות מעצב השיער מתאים לפי סוג השיער והתוצאה הרצויה.

שימוש בשטיפות שיער לאחר גוונים:

לאחר שימוש בחומרי הבהרה לעיתים אני מסיים את הפעולה בשטיפת שיער ללא אמוניה מסוג DIAlight. זאת מאחר והשימוש בהבהרה מנקה מהשיער את מהפיגמנטים המצויים בו. השטיפה משלימה את הפעולה מאחר והיא מחדירה את הגוון המדויק שברצוני לתת לשיער ושומרת על השיער הטבעי. כמו כן ישנם סוגי שיער שעברים גוונים נוטים להצהיב, זאת מאחר וההבהרה היא חומר שמגיב עם החמצן באוויר גם לאחר החפיפה. שימוש בשטיפת שיער ובאמפולה תדאג להחדיר ולאזן את רמת החומציות בשיער ותדאג שהגוונים ישמרו על צבעם לאורך זמן.

לאחר שהגעת למראה המושלם שתמיד חלמת עליו חשוב לשמר אותו לאורך זמן. אמפולה לאחר גוונים תיתן שיקום אינטנסיבי לשיער שעבר את הפעולה הכימית. שימוש בשמפו ומסיכה מתאימים יאפשרו שמירה על הגוונים לאורך זמן, ימנעו הצהבה של הגוונים ויתנו מראה שיער בריא וזוהר.

שילוב גוונים בשיער היא הדרך הפשוטה ביותר להבהיר את השיער. הם יתנו אור לפנים שלך וישתלבו באופן טבעי עם שערך. שימוש נכון בגוונים ייתן לך חווית צביעה מעניינת עם אופציות שונות לחידושים לכן אל תחכי הרבה וקבעי תור לגיוון בחיים.