החלקה יפנית שאלות ותשובות
התקשרי אלינוניווט למספרההאינסטגרם של מודוהפייסבוק של מודו

חיפוש - מודו פתרונות שיער מתקדמים

מתן חליבה מעצב שיער עם ניסיון של שנים בתחום ההחלקות עונה על מאגר שאלות שהוא אסף במהלך השנים כדי לתת לכם ידע נרחב לגבי החלקות.

כן, ההחלקה היפנית מתאימה לכל סוגי השיער.

החלקה מתאימה לשיער שעבר פעולות כימיות שלא פגעו קשות בסיב השערה. במידה והשיער פגום באופן משמעותי כתוצאה מהפעולות הכימיות יש צורך לשקם את השיער ורק לאחר תקופת שיקום להשתמש בהחלקה יפנית. לכן הספר צריך לבצע אבחון ולראות טיב השערה, כך הוא יוכל לקבוע איזו סוג החלקה מתאימה לשיערך ואם ניתן לבצע את ההחלקה. במקרה של אי וודאות באבחון השיער מומלץ לבצע טסט לראות את תגובת השיער לחומר.

לגבי כל ההחלקות היפניות שקיימות בעולם לצערי לא אוכל לתת תשובה אך ההחלקות הבאות קיבלו אישור של משרד הבריאות והן לא מסרטנות או פוגעות בבריאות: יוקו סיסטם, החלקת משי אמריקאית (צי), קוואנטום, שיסדו, החלקה צרפתית (לוריאל) רילקס. מומלץ לבדוק לפני ההחלקה האם החומר משתמש הספר קיבל אישור ממשרד הבריאות. החלקות ברזילאיות מכילות את החומר המסרטן פורמלין, החלקות אלו מסוכנות לספר וללקוחה. לכן במספרת מתן חליבה לא מתבצעות החלקות ברזילאיות בשום צורה!

כל סוגי ההחלקות היפניות מבוססות על אותו תהליך ואותם החומרים הכימיים, בתרכובות שונות וייחסים דומים. אולם לכל החלקה יש תרכובות משקמת משלה אשר נותנות לה תכונות יחודיות.

החלקה ברזילאית מכילה חומר שעוטף את השיער ממלא סדקים ומחליק אותו, לעומתה החלקה יפנית מכילה חומר שחודר אל סיב השערה משקם ומחליק אותו מבפנים. החלקה ברזילאית יכולה לרדת מהשיער לאחר תקופה מסויימת ויש צורך לחזור על התהליך כולו, לעומתה החלקה יפנית נשארת לצמיתות. החלקה ברזילאית דורשת שמפו ומסיכה מיוחדים ואי אפשר להיכנס איתה לים, לעומתה החלקה יפנית לא דורשת שום תחזוקה מיוחדת. החלקה ברזילאית הינה הליך קוסמטי אשר פותח כדי לשקם את השיער ובהמשך גם להחליק אותו, לעומתה החלקה יפנית הינה הליך כימי אשר פותח כדי להחליק את השיער ובהמשך גם לשקם אותו.

כן. החלקה הברזילאית מכילה פורמלין, מקבוצת הפורמהליד. הפורמלין הוא חומר מסרטן המשמש לשימור תאים מתים. בהחלקה הפורמלין מחומם לטמפרטורה של 230 מעלות, הוא מתאדה לאוויר ואז אנחנו נושמים אותו. הכנסת פורמלין לריאות עלולה לגרום לסרטן הריאות. כיום לא קיים טיפול החלקה ברזילאית באישור משרד הבריאות.

לא, החלקה יפנית יכולה להבהיר את השיער בחצי טון ולא צובעת אותו לשחור. ההחלקות שצובעות את השיער לשחור הן קליאופטרה וסברה.

אין בעיה לצבוע שיער לאחר שעבר החלקה יפנית. אך צריך להתייעץ עם הספר על תקופת המתנה לפני ואחרי ההחלקה.

ניתן לעשות החלקה יפנית לשיער פגום קלות ולכן צריך לאבחן את השיער לפני ביצוע החלקה יפנית לשיער מובהר. במידת הצורך ניתן לעשות טסט כדי לבחון את עמידות השיער. לביצוע האבחון דרוש מומחה להחלקות יפניות, לכן חשוב ללכת למספרה שיש לה התמחות בנושא.

כן, אפשר לעשות החלקה ולחבר תוספות שיער.. צריך שהשיער יהיה ללא תוספות בזמן התהליך ולאחר מכן ניתן לחברן או להחזירן ללא בעיה. בין ההחלקה להחזרת התוספות צריך לחכות מספר ימים לפי הנחיית מעצב השיער.

אסור לעשות החלקה על שיער שעבר טיפול של ’סברה’ או ’קליאפטרה’. ניתן לעשות החלקה יפנית על השורשים שצמחו בלבד וגם ניתן יהיה לצבוע אותו לשחור כדי שיתאים בצבע לטיפול הסברה.

כן. טיפול החלקת שורש לוקח אותו הזמן, למרות שנהוג לחשוב שחידוש שורשים פשוט יותר הוא אפילו יותר קשה לביצוע. זאת מאחר ומריחת החומר צריכה להתבצע במיומנות רבה עם המון זהירות על השיער שכבר עבר את הפעולה של ההחלקה. לכן מומלץ לפנות למומחה להחלקות על מנת לקבל תוצאות ברמה גבוהה.

בממוצע שלוש עד ארבע שעות. תלוי בכמות השיער ובסוג השיער.

לא ניתן לבצע את שתי הפעולות ביחד. ניתן לצבוע את השיער 2-10 ימים לפני או אחרי ההחלקה, בהתאם לסוג ההחלקה. היום לוריאל השיקה צבעים מיוחדים לשיער מסוג "דיה" שמאפשרים לעשות שטיפה ביום ההחלקה.

מותר ללכת לים ולבריכה עם החלקה יפנית ולחפוף כמה שרוצים. עם החלקה ברזילאית אסור להיכנס לים מאחר והמלחים מפרקים את ההחלקה.

כן, ניתן לסלסל את השיער, לעבד אותו עם פן ולאסוף אותו לאחר החלקה. צריך לקחת בחשבון כי קיימת תקופת של 2-10 ימים מיום ההחלקה ועד שניתן לאסוף את השיער.

אם השיער היה בריא או פגום קלות ולאחר הטיפול התייבש ונשרף משמע שהחומר הראשון של ההחלקה הושאר יותר מידי זמן על השיער ופגע בסיב השערה שלך. חשוב מאוד לעשות את ההחלקה אצל מומחה להחלקות שיער שיש לו ניסיון רב בנושא. שיער הינו תא מת, ברגע שסיב השערה נפגע לא ניתן לשקמו. ניתן להשתמש באמפולות ומסיכות כדי לתת לשיער ויטמינים, לחויות ומראה בריא. כמו כן מומלץ לחדש את השורשים במקום שמתמחה בהחלקות יפניות, לגזור קצוות בתדירות גבוהה כדי להוריד את השיער השרוף.

במידה ועשית החלקה והשיער נשאר מתולתל, כנראה הקרם המחליק לא הושאר מספיק זמן על השיער או שמעצב השיער שלך הניח כמות קטנה מידי ממנו. סיבה נוספת שיכולה לגרום לכך שהשיער נשאר מתולתל היא עבודה לא יסודית עם המחליק.

כן, אבל כמו כל לקוחה שמגיעה להחלקה, צריך לאבחן את השיער ולדעת אם הוא בריא ומתאים להחלקה נוספת. לשם כך מומלץ לגשת למומחה להחלקה יפנית.

במקרה כזה ישנם פתרונות שונים בהם: להחליק את השורשים הבריאים כדי להוריד את הנפח ואת הקצוות לפתוח עם חומר החלקה עדין ביותר, להחליק את השיער כולו ולאחר מכן לגזור רק הקצוות שנשארו שרופים. את צריכה לבוא למספרה, ספר מומחה צריך לאבחן את שערך ולהציע פתרונות שונים לפי טיב השיער. לשם כך כדאי להתייעץ עם מומחה להחלקות יפניות.

שזירת שיער הינה שונה בזאת שבמצעים צמת שיער לעיתים משולבת בחוט סינטתתי המיועד לשמור על שלמותכן, אפשרי בשני דרכים: בראשונה, ניתן למרוח על השיער שני פורמולות, בשורשים פורמולה לשיער טבעי ובאורכים פורמולה לשיער צבוע. בשנייה, ניתן למרוח פורמולה משותפת לשיער צבוע וטבעי ולשטוף את החומר שעל השיער הצבוע קודם לכן. בכל מקרה חשוב לעשות זאת אצל מספרה שתיתן תשומת לב מקסימלית לתהליך.

לחלוטין לא! מאחר וחומר ההחלקה נמרח ס"מ אחרי השורש חומר ההחלקה לא נוגע בקרקפת ולכן לא יכול להשפיע עליה בשום צורה שהיא. גם אם הלקוחה סובלת מאלרגיות אין בעיה לבצע את תהליך ההחלקה. בנוסף, לאחר ההחלקה ההתעסקות בשיער פוחתת, השיער נח וכתוצאה מכך הנשירה פוחתת משמעותית אצל מרבית הנשים.

כן, החלקה יפנית מחזקת את השיער מוסיפה לו קראטין והמון חלבונים אחרים וע"י כך משפרת את מצבו וצורתו נותנת לו ברק, גמישות ומגע רך כמשי.